Anvelopele de vară sunt concepute special pentru a oferi performanțe optime în condițiile de vară și în climatele calde.
Față de alte tipuri de anvelope sezoniere (cum ar fi anvelopele de iarnă), performanțele anvelopelor specifice verii pot să nu fie evidente imediat. Pentru că, până la urmă, nu orice anvelopă este proiectată să funcționeze în condiții meteo sunt, pe drumuri uscate sau umede?
Este adevărat că majoritatea anvelopelor oferă performanțele de bază, cu toate acestea, anvelopele de vară sunt axate în mod specific pe performanțe optimizate doar în acele condiții. Asta deoarece atunci când sunt eliminate alte condiții sezoniere din ecuația de proiectare și planificare, producătorii de anvelope pot maximiza performanțele și caracteristicile anvelopelor pentru condiții strict de vară, iar acest lucru poate fi un mare avantaj.
În timp ce tehnologia modernă a anvelopelor permite performanțe remarcabile ale anvelopelor pentru orice anotimp (anvelopele all-season), totuși performanțele diverse ale anvelopelor vin cu anumite compromisuri. O anvelopă proiectată să asigure tracțiune suficientă la toate temperaturile, precum și în condiții de ploaie, zăpadă, gheață și tot ceea ce este între ele, nu va fi la fel de capabilă ca o anvelopă proiectată anume pentru condiții de vară. Proverbul „bun la toate, dar nu excelează la nimic” este aplicabil aici. Gândiți-vă la anvelopele all-season ca la triatleti – sportivi capabili la toate cele trei discipline – alergare, înot și biciclete. Cu toate acestea, triatletii nu sunt, în general, la fel de buni în niciuna dintre aceste discipline ca sportivii care se concentrează, se antrenează și participă la o singură specializare sportivă.
Anvelopele de iarnă asigură o tracțiune excelentă atunci când temperaturile sunt sub 7° Celsius și carosabilul este alunecos, deoarece modul în care ele au fost proiectate pune accentul pe exact acest tip de condiții rutiere. În mod similar, anvelopele de vară oferă avantaje de performanță și tracțiune în propriul sezon. Avantajele performanțelor anvelopelor de vară pot să nu fie la fel de evidente ca ale celor de iarnă, dar sunt încă tangibile, în special atunci când vine vorba de aderență și tracțiunea maximă în timpul frânării, accelerării și virajului pe drumurile uscate sau umede. În aceste condiții optime, la orice tip de anvelope de vară – în special la cele cu performanțe ultra-înalte (UHP) și înalte (HP) – avantajele sunt extrem de vizibile.
Anvelopele de vară sunt proiectate pentru a oferi performanțe superioare când temperaturile sunt calde, iar condițiile de drum sunt uscate sau umede. Această specializare a pneurilor produce performanțe foarte specifice în funcție de sezon.
Pot conduce anvelope de vară tot anul?
Dacă locuiești într-o regiune în care există toate cele patru anotimpuri, atunci răspunsul este categoric „nu”.
Avantajele excepționale pe timpul verii și vremii calde ale pneurilor de vară sunt în totalitate în detrimentul tracțiunii pe timp de iarnă. Anvelopele de vară nu vor asigura o tracțiune adecvată în condiții de îngheț și, cu siguranță, nu atunci când există zăpadă sau lapoviță. Condusul în condiții de iarnă cu anvelope de vară este o greșeală pe care ar fi bine să nu o experimentați pe propria piele… credeți-ne pe cuvânt despre asta.
Așadar, dacă mașina dvs. este echipată cu anvelope de vară, asigurați-vă că le schimbați pentru anvelope all-season sau de iarnă atunci când se schimbă anotimpurile. Puteți afla mai multe despre anvelopele de iarnă în următorul nostru articol.
Ce temperaturi sunt cele mai bune pentru anvelopele de vară? Când schimb anvelopele de vară?
7° Celsius este un punct de referință bun de care trebuie să țineți cont; datorită particularităților compoziției chimice, creată anume pentru funcționarea optimă pe timpul verii, anvelopele de vară funcționează cel mai bine la temperaturi de peste 7° Celsius.
Așadar, anvelopele de vară ar trebui să fie folosite atunci când temperaturile sunt în mod constant peste acest marcaj și să fie schimbate atunci când temperaturile sunt sub 7° Celsius.
Poate deteriora vremea rece cauciucurile de vară?
Unul din cele mai importante motive pentru care anvelopele de vară nu mai sunt fiabile la temperaturi de îngheț, este faptul că materialul din care sunt create conține compuși care asigură o flexibilitate excelentă și tracțiune optimă la temperaturi calde, dar se întăresc și, în esență, „îngheață” în condiții de iarnă. Rezultatul este că banda de rulare a anvelopelor nu mai poate interacționa corect cu suprafața drumului, iar aderența este compromisă. De fapt, unele anvelope UHP nu sunt recomandate nici la temperaturi sub 10° Celsius.
Nu recomandăm ca anvelopele de vară să fie supuse în mod regulat ciclurilor de „îngheț / dezgheț”. Această activitate poate afecta performanța și durabilitatea anvelopelor de vară.
Depozitarea anvelopelor de vară
După cum am precizat, odată ce temperaturile scad sub 7° Celsius, este recomandat să schimbați anvelopele de vară cu anvelope all-season sau cauciucuri de iarnă.
După ce ați făcut schimbarea, cum ar trebui să vă depozitați anvelopele de vară până iarna?
În mod ideal, anvelopele de vară ar fi păstrate în interiorul unei clădiri cu temperatură controlată sau acasă. Următoarea opțiune cea mai bună este garajul. Depozitarea în timpul iernii afară sau în spații deschise intemperiilor pentru anvelopele de vară trebuie evitată în întregime. Vedeți sfaturile noastre pentru depozitarea anvelopelor și când este timpul să schimbați anvelopele de vară.
V-ați echipat mașina corespunzător cu sezonul curent? Dacă nu, intrați în magazinul de anvelope de la AnvelopeX și garantăm că veți găsi setul perfect de cauciucuri la un raport calitate/preț optim, în catalogul online cu peste 10.000 de modele, dimensiuni și mărci diferite de pneuri potrivite pentru toate gusturile, bugetele și nevoile.